zaterdag 10 maart 2012

Inburgeren op het Onderlangs (1)

In mijn vorige bericht vertelde ik hoe we hier Onderlangs verzeild zijn geraakt, hoe er werd gereageerd, de voor- en nadelen en het leerproces van het wonen op een woonark. Dit bericht gaat over onze hondjes die ons inburgering proces een stuk makkelijker maakten.



Sam(antha) & Nicky

Ik had al verteld dat we redelijk snel ingeburgerd waren hier Onderlangs, een grote hulp hierbij waren onze honden, Sam en Nicky, een labrador en een kruising husky/yorkshire.
Door een vaste route te kiezen die begon aan de overkant van de weg, waar een parkje ligt, dat doorloopt tot het huidige Artez, Academie voor schone kunsten, waar we overstaken en langs het Onderlangs terugliepen naar huis. We kwamen dan altijd wel een woonarkbewoner tegen die ook zijn hond(en) uitliet. Honden zijn heel sociale dieren, in de breedste zin van het woord. Aangezien er een behoorlijk aantal hondenbezitters wonen hier maakte je snel contact.
Toen we hier kwamen wonen moest er natuurlijk wel een bootje komen waar we mee over de Nederrijn konden varen, dus besloten we een sloepje te kopen waarin ik vooral de eerste jaren bijna elke ochtend met de honden naar de overkant van de Nederrijn vaarde.


Nick & Sam samen in het sloepje

Dit deden we vaak samen met een ander stel woonark bewoners Fred en Jacqeline die een grote Zwitser hadden.
Fred en ik hebben jaren onze honden uitgelaten in de polder aan de overkant van het Onderlangs. Wij lieten ons uit over de politiek en de burocratie waarop wij (bijna) altijd fikse kritiek gaven en hardop konden schelden want er liep daar behalve ons haast nooit iemand anders, gelukkig maar denk ik nu.
Het gebied zelf, de polder rondom het natuurgebied Meinerswijk, is (nog wel!) een heel bijzonder stukje Arnhem, vrijwel onveranderd gebleven de laatste pakumbeet 25 jaar.
Waar vindt je dat nog zo dicht bij een stad. Hieronder een kort filmpje van zo'n wandeling, de beeldkwaliteit is minder dan ik verwachtte, zal wel met de server te maken hebben.


We varen uit!

Een betere plek om ongestoord je hond uittelaten was er niet. Eén van de voordelen van wonen in de buurt van Arnhem het ontwikkeld zich wat langzamer als in andere steden.
Maar de verandering slaat ook hier toe. Als je er meer van wilt weten klik dan op de volgende link. http://www.stadsblokken-meinerswijk.nl/content.jsp?objectid=125933


1 opmerking:

  1. Leuk pap,

    Maar goed dat de hondjes niet kunnen praten denk ik.

    Wacht met smart.

    Kus Emay

    BeantwoordenVerwijderen